مدیر کل کتابخانه های استان همدان:

 ارائه خدمات سیار کتابخانه ای به جامعه عشایر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از ارائه خدمات سیار کتابخانه ای به جامعه عشایری خبر داد.

 ارائه خدمات سیار کتابخانه ای به جامعه عشایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه براساس این برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی در راستای توسعه کتابخانه‌های روستایی هستیم،گفت: در شهرستان فامنین یک کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی فعال است که یک کتابخانه شهری ماماهان و نیز کتابخانه روستایی نگارخاتون در حال احداث بوده و البته در احداث این کتابخانه‌ها از کمک خیرین بهره گرفته‌ایم.

وی با تأکید به اینکه این اقدامات همت مردم و خیرین را می‌طلبد افزود: هزینه‌های جاری بودجه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی از نیم درصد شهرداری است و چنانچه این نیم درصد به کتابخانه‌ها داده شود، صرف هزینه‌های مصرفی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه اداره ‌کل کتابخانه‌ها در ردیف بودجه‌ها اعتبارات هزینه‌ای ندارد، گفت: قسمت دیگراعتبارات از اعتبارات تملک دارایی است که برای تملک و تجهیز کتابخانه‌های استان و پروژه‌های عمرانی اختصاص داده می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه در توسعه زیرساخت‌ها در مناطق شهری و روستایی که اخیرا جامعه سوم عشایر نیز تعریف شده تا خدمات سیار به آنها ارائه شود، نیازمند زیرساخت‌های لازم از لحاظ مالی هستیم، گفت: در این راستا سعی شده از ظرفیت بنیاد برکت و بانک های عامل استفاده شود.

وی در پایان افزود: امیدوارم با کمک مسوولان استانی در راستای اقدامات فرهنگی، جذب مخاطبان و جامعه کتابخوان توفیقات بیشتری داشته باشیم تا آینده درخشانی را برای استان رقم بزنیم.

انتهای پیام/ج

خدمات سیار کتابخانه ای به عشایر ارائه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.